Na konci školního roku se nám vrátili do školy alespoň na měsíc i žáci 1. stupně. Čekaly na ně paní učitelky, asistentky i vychovatelky. Všichni se samozřejmě nejdříve přivítali, radost ze shledání byla na obou stranách velká a upřímná. Děti se v úvodních dnech podělily o "koronavirové zážitky" a postupně si začaly zvykat na školní režim.
Ten ale nebyl tak přísný jako dříve, snad jen s výjimkou dodržování hygienických pravidel. Připravené činnosti měly za úkol nejen navázat na přerušený proces vzdělávání, ale také zaujmout a třeba i pobavit. Dopolední vyučování bylo rozděleno do bloků, po obědě následovaly zájmové aktivity. Online výuka pro žáky doma zůstala zachována.
Každou třídu některé události spojovaly, každá třída měla ale pochopitelně i svá specifika. Pokud jsme nahlédli za dveře prvňáčků, i přes roušky jsme mohli vidět rozzářené tváře. Těm nejmenším chyběl kontakt s paní učitelkou snad nejvíce. Ale také je čekalo plno práce.
Druháci na školní prostředí jen tak nezapomněli, protože v době domácí výuky řešili kvízy, v nichž hádali vše, co souviselo s jejich spolužáky a třídou. Ukázalo se, že paměť mají výbornou.
Ve 3. ročníku se učení také nešidilo. Děti se pochlubily vyjmenovanými slovy, násobilkou, ale také netradičně zkušenostmi z příjemně prožitého volného času, který strávily hlavně s rodinou.
I čtvrťáci se brzy "sehráli" a pokračovali v poznávání nových věcí. Vedle teoretických vědomostí prokázali i smysl pro tvořivost. Sestavovali recept svého oblíbeného jídla, popisovali domácího mazlíčka, hledali zajímavosti o panovnických rodech.
Žáci 5. tříd trochu bojovali s ranním vstáváním, ale rychle si zvykli. Holky se těšily, až si zase pořádně popovídají, klukům chybělo ,,zdravé" řádění. V rámci domácí výuky napsaly děti paní učitelce dopis, kde se shodly na tom, že se do školy těší. A to asi spojovalo všechny.
Ale škola neprobíhala jen uvnitř. Odpolední sluníčko lákalo na umělé hřiště, školní zahradu i pískoviště. V době, kdy žáci museli zůstat doma, paní vychovatelky a asistentky nezahálely. V prostorách venkovní třídy vytvořily několik nových herních prvků. Děti si zde mohly vyzkoušet koordinaci nohou a rukou, zábavnou formou procvičit barvy, čísla či písmenka, zaskákat šneka nebo proběhnout labyrint. Nové aktivity určitě zpestřily našim žáčkům dobu po výuce. A jistě poslouží i těm, se kterými se uvidíme až v září.